21 Jan 2012

Nak buat contest ?

Assalamualaikum .
Erm, pasti korang tertanya-tanya kan, kenapa xde orang yang nak join contest korang kan ? cm tu jugak dengan  Nadia. Antarnya ialah :

1. Mungkin jumlah tutorial korang yang tak berapa banyak
mungkin juga kalau begitu. Sebab, ramai yang blogwalking ke blog kita nak cari tutorial. Cm tu jugak korang kan ? tahun ni, Nadia blom lagi nak buat contest sebab bilangan tutorial Nadia cket jer.. Kalau dah sampai ratusan tutorial, baru lah Nadia akan buat contest.

2. Hadiah yang tak menarik perhatian ramai
contoh nya : skarf, permainan, atau apa2 sahaja. Tujuan mereka join contest kita seba utamanya ialah Hadiah...  mereka tak nak hadiah yang mungkin mereka boleh dapatkan sendiri di pasar, mall atau sebagainya begitu juga dengan Nadia.

3. Contest yang tak berapa WOW
Mereka inginkan contest yang WOW ! contoh : senang untuk dimenangi. ... Kalau yang susah3 siapa yang nak join ? So, korang fikirkanlah nama contest apa yang sesuai untuk menarik minat dorang.

4. Tak perlu ada tag
kalau kita nak join contest dengan syarat tag 2 orang, payahlah nak join. Sebahagian bloggers yang berasa nak join contest yang kita adakan tapi kalau mereka lihat ada main tag2 tu, maka mereka tak jadi nak join. Nadia pernah cm tu, Nadia nak tag bloggers yang lain tapi mereka tak nak join contest tu.. Susah lah jadinya...

Harap dengan tips ini dapat korang ikuti :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...