12 Feb 2012

Blog yang cantik, kena usaha lagi !

Assalamualaikum .

Berdasarkan gambar kat atas ni , korang lihat mereka tu sexy , cantek , comel , cute dan apa2 yang sama erti dengannya kan ? Kalau jer kartun kat atas ni ada blog mcm kita , belom pasti lagi blog dorang tu sexy , cantek , comel ,  cute dan whatever kan ? mcm tu jugak dengan kita , secantik apa pun kita , tak sama dengan cantiknya blog kita . Faham ?

Tips pertama :

Kalau korang pergi ke blog yang followers nya mencecah ribuan tu , dan dorang ada kasi freebies , korang jangan sesekali ambil frrebies itu .

Sebab :

Nadia pernah melihat blog yang ambil kesemua freebies itu antaranya :

1. Freebies header
2. Freebies hide shoutbox icon
3. Freebies cursor
4. Freebies back to top
5. Freebies gambar post a comment

seperti yang Nadia lihat kat blog2 yang guna freebies dari blog yang setiap hari Nadia buka , Nadia lihat dah tak cantek lagi dah blog itu . Ianya mcm kita jadi copycat tau .
Tapi , kalau korang tetap jugak nak ambil freebies dari blog2 yang ramai disinggah , ambellah . Blog itu tetap buruk .

Tips kedua :

Kalau korang lihat blog yang ada banyak tuto tetapi follower nya 26 , 13 , 32 ,, korang boleh ambek freebies yang tersedia sebab ribuan bloggers yang tak pernah masuk langsung blog yang seperti ini . Faham ? Seperti yang korang lihat icon jquery back to top Nadia tu , Nadia ambek dari blog yang sikit jer follower nya sebab mungkin ramain lagi yang tak taw keberadaan blog tersebut . Tetapi mungkin follower dia dah mencecah ratusan dan ribuan , Nadia akan remove balek icon tu dan gantikan dengan icon Nadia sendiri .

Tips ketiga :

Jangan mengikut tuto hanya dalam 1 blog sahaja . Kerana , mungkin blog korang jugak sebijik dengan blog tersebut .

(maaf kalau korang tak faham, entri ni agak berbelit sedikit) .

1 comment:

sabrinashekhahmad said...

thank you for sharing.. kongsian yg bermanfaat :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...